Mera Tallin

Tallin var som sagt en fin stad, iaf vissa delar. Priserna är ungefär på samma nivå som i sverige, men valutan är ganska svag i jämförelse med kronan vilket gör det billigt för oss. I Estland tycker svenskar om att köpa billig sprit, dricka billig sprit och uppenbarligen lämna tillbaka använd sprit på gatorna. Så ska jag åka dit igen så ska jag undvika svenskar. Jag och Johan hade det bara fint iaf. Vi åt på en mysig restaurang i utkanten av gammla stan som heter Platz.

 

Dagen därpå tänkte vi att: fika är gott! Så vi åt tills vi var spyfärdiga på det lilla caféet Josephine på Vene 16. Underbara bakverk och choklad. Massa choklad




När vi mådde illa efter allt chokladit bestämde vi oss för at motionera bort det i två av gamla stans alla torn, både stadshuset och en kyrka. När vi var påväg uppför trappan till det andra tornet var jag lipfärdig, illamående och lätt överhettad då solen låg på och luften stod helt stilla inne i det lilla trapphuset. Då kommer det en underbar liten unge nerför trappan och räknar trappstegen på sin väg neråt: 753 754 755....yey! När vi väl kom upp höll jag på att skita ner mig när jag vandrade strax över takkanten i ett av de högsta klocktornen. När jag kom ner var jag lycklig igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0