Andas Sarah, Andas!

Ibland önskar jag att jag bara kunde låta bli att slå på nyhetsmorgon och slippa bli sådär arg och irriterad innan klockan 8 på morgonen. Tror inte det är bra för hjärtat.

Så, till saken:




Om man hoppar fram till 1.01 så hör man människan säga att:
"Av princip är jag alltid för skattesänkningar... ...men han kunde sänkt för folk som tjänar lite mer den här gången."

Men okej, man får tycka vad man vill, även om jag tycker att det är bättre att sänka skatten för min kära lilla farmor som redan lever nere på ett existensminimum med sin lilla pension, som i år fick en sänkning på 500 spänn. Tycker det varit väldigt tyst om det... Men pensionärerna jobbar ju inte så dom kan ju inte få något jobbskatteavdrag, även om pengarna är baserade på deras personliga slit och svett.
Men som sagt, alla kan ju tycka olika.

Däremot fortsätter mannen vid 4.13:
"Jag är inte så intresserad av effekter" och "Några saker kan vara väldigt fördelaktigt för maskinen Sverige men hämskt obehagligt för människan, så därför måste man titta till människan" "Jag tycker nu kanske det är dags att sänka för de dom vill jobba mer för att tjäna lite mer."

Inte så intresserad av effekter? Så om vi sänker statten, och effekten blir att folk bli utförsäkrade, skolor, sjukvård och dyl. får mindre resurser etc. det spelar ingen roll, för människan mår bäst av att bestämma över sina pengar. Hur är det att se till människan? Ett fruktansvärt osympatiskt synsätt. Kan inte Berit jobba för att hon är sjuk och inte haft råd med en sjukförsäkring ( Som går på ca $400 i månaden för en basförsäkring i USA tex.) så får hon skylla sig själv? Det är hennes fel att hon jobbat för lite och därmed tjänat för lite??

Vad jag vet har löner väldigt sällan att göra med hur mycket och hur bra man jobbar. Självklart får man mer betalt om man jobbar heltid än halvtid, men bara innom samma yrke. Det spelar ingen roll hur mkt undersköterskan jobbar, hon kommer ändå inte upp i samma lön som en läkare som jobbar 80%. Sen tycker jag inte att dessa två har samma ansvar på sina axlar mm så de ska inte ha samma lön, men båda behövs, därför ska man inte straffas för att man valt ett jobb man älskar istället för ett man får mkt betalt för, dessutom genom att indirekt kallas lat. 

Men nu ska jag lugna ner mig, ta en kopp te och plugga industriell ekonomi och sluta tänka på alla skrämande dumma människor som finns ute i världen.  



Kommentarer
Postat av: Beffa

Och jag har varit förbannad idag, ja faktiskt väldigt upprörd över att de bygger en jävla snöborg på hamnparkeringen. En snöborg? på PARKERINGEN. Jag smällde ju av typ. Det är ju nog svårt å hitta parkering i stan ändå, då ska de bygga en snöborg där? för mina skattepengar? tjohoo!! Å VAD BRA! vi bygger snöborgar å motorsågar ut skulpturer i träd å hänger upp lite olikfärgade lysen i skogen istället för att ge agda, 80 år bättre vård typ. Blir galen!! Å allt bara för att vi ska vara kulturhuvudstad år blablabla. Suck.

2011-01-14 @ 16:54:28
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0